Monday, July 26, 2010

He is Mr Value Added?

Ada orang cakap to me. He seems like Mr Value Added.

Ya. Sejak semalam, dia asyik remind saya pasal dewan, catering, pelamin, fotografer dan etc. Dia yang kelam kabut remind sana-sini. Saya boleh rileks lagi. Bukan apa, cuma rasakan apa yang nak buat perlukan masa sesuai sahaja. Takut decide awal, nanti menyesal pulak. His 1st choice for dewan is Dewan Bankuet, Wisma MBSA. Rent RM3k. Muat hanya 1000 orang sahaja plus kerusi meja.

And my Mama's choice is Dewan Seksyen 11. Alasan? Dekat dengan rumah Mak Ndak (her sister). After riki, we need to dump in about RM30-40k. Everything will be in order by them. All in package. Mama macam suka. Tak perlu fikir banyak sangat. Muat 2000 orang.

Saya just gather all choices dulu before make any decision. Kita bahagi 2 cost kahwin yang melibatkan Dewan, Pelamin dan Katering. Mama 50% dan tunang saya 50%. Lain-lain seperti baju pengantin, cameraman, make up, wedding card our own costs. So, ringan sikit untuk part saya :)

Dalam pilih-pilih package, banyak rakan sudi bantu saya. Ada yang bagi List. Ada yang bagi Website Link. Ada yang bagi Contact. Lega sangat. Boleh kecilkan scope cari mencari. Jimat masa sikit :)

Benda yang tak buat lagi pun ada a few. Attend kursus kahwin, kuruskan badan, HIV test, cari masjid untuk nikah bagai. Bukan senang nak kahwin -__-





P/S: Berdoa agar Allah SWT permudahkan segala urusan.

No comments:

Post a Comment