Sunday, March 27, 2011

Alhamdulillah. Dunia lebih baik.

Jumaat lepas dapatkan nasihat makcik dan doktor kat KPJ Specialist Hospital untuk operate dua sides mata ai. There was no other way to heal. If you guys kena macam saya, after went more than 3 clinics, berminggu telan antibiotik dan tak pulih-pulih, better go for cut. Just a minor cut. Jangan takut. Tak sakit after kita dibius. Bius pulak by drops. bukan injection tepi mata. Doctor itu akan bercakap-cakap dengan you sambil do surgery. Yes kita sedar tapi, mata pejam. Dalam setengah jam beliau buat kerja. Sekarang saya rasa amat bersyukur. Tuhan dah bagi jalan untuk saya feels better. Alhamdulillah.

Siapa sangka ketumbit boleh bawak ke surgery. Doc said kalenjar minyak kat sekitar mata dah tersumbat. Tak boleh keluar. Thats why. Dan memang mata kita perlukan minyak tapi, kena jaga bersih. Means jangan simply garu mata kalau tangan kotor. Eyeliner, eye shadow kalau dah lama jangan dipakai. Itu nasihat doctor.

Balik rumah sekejap packing baju tidur hospital. Time ni sakit dah terasa :(


Akak, kak Ila and family. Thanks sudi visit. Oh ya, abah, ibu dan adik pun datang tak sempat bergambar. Thanks too! Love loads :)


Dia nangis nak teman tidur semalaman. Tak boleh.
Actually after cut, kita boleh terus balik. Tapi, saya pilih untuk stay in ward sebab satunya insurance matter dan satu lagi biarlah doc and nurse close dengan ai. Malam tu tak boleh tidur sebab bisa cut tu terasa kat mata T_T. Panggil nurse minta panadol lagi. Rasa diri amat terjaga compared than saya kat rumah. Kakak susah nak bangun tapi, kalau aku sakit dia boleh harap. Cuma kalau dalam hospital, rasa selamat sikit kot -_-"

Ada kata sanggup masuk ward sebab nak claim insurance. Minor cut and hospitality cost pun cecah thousand. Siapa nak bayar? Dan saya memang lama jadi pemegang insurance Great Eastern. Sejak umur 23 rasanya. Sekarang 28. Ini first time saya claim. Again bersyukur sebab saya ada medical card! Tak susah mama, abah. So, please reset your mind about medical card. Now, mata dah okay sikit. Bengkak still ada. Just rely on eye drops and eye ointment. Next saturday ada appointment lagi.

Kalau orang sakit, memang akan kata makanan kat hospital tak sedap. Tak lalu serious. Sampai je kak Ila, terus makan nasi yang dia bawak. Ada selera untuk makanan rumah. Err. Kalau dulu, saya yang tukang habiskan makanan hospital.






P/S: Thanks atas doa kalian. Sokongan you guys dalam my FB, Twitter. Cherish sangat. Saya baca cuma tak mampu nak reply one by one. Thanks again!

No comments:

Post a Comment