Friday, December 30, 2011

Goodbye 2011. Hai 2012.

Quick update.

Ramai yang kenangkan balik what they done in 2011. Ada suka ada duka. Semua ada jalan Takdir Qada' Qadar masing-masing. Life must go on. Ala semua dah matangkan. Boleh fikir cara penerimaan takdir masing-masing.

Mana nak nangis, nangis lah.

Mana nak loncat tinggi macam KLCC, please do.

Aku sendiri banyak benda jadi dalam hidup. Banyak peristiwa. Semua aku abadikan dan disimpan baik. Air mata mengalir tak perlu cakap lah. Ketawa terbahak tak payah cerita. Pahit gila nak mati, aku buang jauh. Sorrylah kalau nak ingatkan balik.

Apa pun aku harap untuk tahun akan datang ni aku berazam nak biar diri jadi baik. Azam baru. Kalau nak ikutkan yang mana negative dalam diri aku, aku nak betulkan. Try tanya orang lain, semua nak buat benda yang sama. Just nak buat nak ubah tu yang bercinta sikit kalau dari segi attitude. Sebab dah biasa dengan perangai lama. But, try la k? :')

"Jadi seorang Mama yang baik, sporting and supportive to my kid!" Berangan dah anak dah keluar dari perut. Semalam mimpi dia. Mimpi rupa dia. Mimpi apa dia buat time tu. Nak tahu apa? Dia tengah merajuk. Baby lagi tau. Merajuk mendelah dia ni. Baru nak pujuk, alarm BB kacau. Ah!

"Nak jadi isteri yang baik" Baru pagi tadi cebik dengan Hubby. Dia bangun lambat! Dah la susah nak kejutkan dia. Terpaksa percik air tapi, kena marah pulak sebab dia bengang. Sedih betul. Oklah next time kita kejutkan dengan cara lain. Baca Yassin ok?

"Nak jadi staff baik. Main FB/Twitter lunch hour saje. Boleh?" Sudah lah. Kau boring sebab tepu kepala otak, mesti nak cari leisure things. Mesti kau buka entertainment tab la la tu jugak. Konon kasi release mind. Nasib baik boss TAK OFF INTERNET ACCESS during office hour.

Azam lain ikut flowlah. Kalau teragak nak ubah jadi baik, buat saje. Jangan tangguh. Senang cara. Kau listkan segala dermaga perangai buruk kau, then trylah do good things with them.

Untung-untung kau boleh berubah jadi seseorang!

Malam ni tak pergi mana pun. Entah tidur awal. Atau tengok TV with Hubby. Agaklah perut dah besar nak merewang macam time anak dara dulu. Oh ya! 32 weeks dah sekarang! Ngee can't wait!

So, welcome to 2012! Hopefully tahun depan akan beri 1001 lagi memories! InsyaAllah =)

P/S: Ramai orang Cina suka new baby born in 2012. Dragon year. They said baby akan pandai jaga diri, kuat dan bertuah. Ye ke? Kenapa aku rasa macam GARANG je tahun tu :'(

2 comments: