Thursday, December 20, 2012

Wajib berurut lepas jatuh.

"Mama, kaklong jatuh kat dapur tadi.."

"Ya Allah kau ni apa selalu sangat jatuh. Banyak kali dengar dok jatuh dapur. Licin lagi? Pi mop buat apa pagi-pagi.."

"Mana ada mop, baru keluar toilet tengah pegang Rizqin.."

"Hah? Jatuh sekali dengan Rizqin? Dia macam mana?"

"Dia tak ada apa. Sebab nak selamatkan dia la kaklong jatuh straight bontot terhentak. Kalau tak, biasa menyenget tak ada la kena tulang bontot."

"Isk kau ni. Ada patah, retak ke apa tak? Kau boleh jalan tak tu?"

"Boleh. Dah pergi office pun."

"Kenapa tak pi klinik? Doc boleh scan tapi, kalau patah ke retak ke kau tak boleh jalan."

"Takutnya Mama. Banyak kali dah ni..."

"Itulah tak hati-hati. Pergi urut la malam ni. Kat tempat Mama dia urut bagus. Kak Jo nama dia. Cerita kat dia jatuh kat mana apa semua. Hari tu Mama kebas tangan nak dekat seminggu, lepas urut dengan dia terus OK.. bla.. bla.. bla.."

Aku buat keputusan nak berurut esok malamnya. Tak nak la on the spot pergi. Woooo sakit kang siapa nak tanggung? Mak mertua pun offer nak minta Makcik Milah jiran Mak urutkan. Alamak makcik Milah tak sihat setahu aku. Malam sebelum urut tu memang seksa la aku tambah lagi aku menyusukan Rizqin sambil baring. Kalau tak, lagi sakit kalau duduk. Cukup la kat office aku dah duduk lama. Itu pun memang gagahkan diri pergi lunch dekat UTC aka Pudu Sentral. Mak pesan banyakkan berjalan dan exercise takut urat bengkak masuk angin.

Aduh. Seksa. Sampai office, makcik cleaner tengok aku pucat semacam jalan terbongkok da kenapa dia tanya. Aku cerita la apa yang jadi pagi tadi. Heeee terus dia offer nak urutkan. Dia bukan urut pakai tangan tapi kaki. Duhh lagi sakit but atleast macam lega sikit. Tak apa la. Cukup. -__-

***

Esok malamnya aku pergi juga tapi sebelum tu Mama dah tolong booking siap-siap pukul 9. Mulanya aku tak tahu langsung kedai urut apa tu dah sakit malas la nak tanya banyak. Aku nampak kesedapan lepas mengurut je sebab seriously i was having back pain after jatuh tu. Maklum la slipped down with babyangel yang beratnya ehemmmmm berkilo-kilo :/

Thanks to my sister sudi ambil dan hantar aku ke sana. Oh ya kedai tu terletak kat Bukit Tinggi, Klang. Eh lupa nak bagi upah laaa. Nanti claim je la kat Mama hewhew =p

Oooo reflexology kata aku kat Siti. Mak aiii sakitnyaaa! Entah apa-apa tetiba bayangkan kaki kita lalu kat batu tajam-tajam tu. Tahu tak? Errr ala kat taman rekreasi selalu ada. 

Anak aku tinggalkan sekejap minta tolong Mak jaga. Aku balik rumah dulu nak tukar baju, mandi apa semua. Heee biasanya aku balik dengan anak aku kan. Tapi, malam tadi masuk rumah macam rasa kosong sangat. Terngiang-ngiang gelak ketawa dia, jeritan dia dok panggil aku. Seriously air mata mengalir T__T. Ya Allah macam mana kalau boss hantar pergi outstation ke apa? Nasib baik kerja aku memang stay kat office yang tak perlu travel ke sana ke mari. Hebat betul kuasa Allah dalam ciptakan jiwa anak dan ibu. Huh..

Then masuk saje kedai reflexology tu, aku tergamam. Apa hal ramai lelaki?! Lari dari apa yang aku bayangkan. Aku imagine spa. -___-. Rupanya untuk urutan satu badan mereka tempatkan dalam bilik. Luar tu cuma rawatan kaki. Ada je perempuan tapi tak ramai. Aku pasrah dah masa tu. Fikir asalkan badan aku elok je. Siti kata OK tempat ni. Mama selalu urut kat sini. Eh? Ok laaaaa.

Tak sempat snap how the room is look like. Next time ya.

Gambaran dari depan kedai.

Aku ceritakan serba sikit macam mana aku jatuh kat kak Jo, tukang urut serasal dari indonesia. OK dia faham. Wooo memang sakit GILAAAAAA dia urut walaupun tangan dia lembut dan sedap. Ada la terlintas rasa nak sepak terajang kak Jo duhh. Atau dalam bahasa lembut nak minta stop. Tapi, tahan je la jebat. Kak Jo kata urat aku dah bengkak sangat dia tanya kenapa tak datang pada hari yang sama aku jatuh at least urat still lembut lagi. Errr. Dia pandai cari urat masuk angin, siap betulkan rahim aku yang jatuh mahu taknya dah berapa kali aku terhentak. Habis semua body dia urut. Mana part of you body kalau diurut terasa sakit memang ada problem la. 

Lepas urat dah ok apa semua, baru la terasa ringannya badan aku kalau tiup pun nak melayang. Buekkk. Aku ambil 1 jam setengah untuk urutan and it cost me RM88. Murahkan? Kalau bawa dan guna minyak sendiri lagi murah rasanya. Ok kak Jo minta aku datang sekali lagi untuk follow up on my butt. After that, ikut suka hati aku nak urut bebila. But, she was suggested elok berurut badan sebulan sekali atleast. Sayang badan masa muda ni elok kena jaga kata nak guna lamakan? Hehehehe insyaAllah.

Heee budak comel ni ikut daddy dia alone ambil kita from Shah Alam to Klang. Daddy dia kata baik saje duduk diam dalam kereta of course dalam baby seat. Hehe. Nampak aku je terus babyangel peluk cium rindu lettew! :p


Ok selamat berurut! =D

P/S: Mulut aku gatal pergi tanya kak Jo, eh kakak boleh urut lelaki? Iya saya urut lelaki dan perempuan. Gulp. Tapi, adik jangan risau, tempat ni bersih. Kami tak ada buat urut untuk tenaga batin atau yang bukan-bukan. Jadi jangan risau. Mama & Baba adik pun selalu urut sini. Phew!

2 comments:

  1. eh, kt bkt tggi? belah mane? mmg nk cari tmpt urut pon.. nk bwk mak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahirah Shamsuddin,
      Emmm area opposite Tesco, Petronas, Maybank tapi row belakang. Cuba cari :)

      Delete