Thursday, August 26, 2010

Sakit Mata akibat Contact Lense.

Aku sakit sangat mata sekarang ni. Bukan nak mengeluh. Tapi, nak mengadu jugak. Sakit GILA oh!

Ada orang kata aku tak basuh bersih atau kata lain gosok surface lense tu kuat sikit untuk hilangkan bendasing lekat. Ada orang kata aku pakai lama sangat. Ada orang kata aku bawak tidur dengan lense. Ada orang kata tangan aku tak cuci betul-betul.

Aku tak pergi jumpa doktor mata lagi. Takut. Takut dengar mata aku lagi teruk. Orang keliling penat dah cakap. Degil. Kalau mengadu kat mama, confirm kena bising lagi. Hari tu pun dah kena tegur. Pakai lagi.

Aku memang tak main pakai spek. Tak nak sebab muka nampak tembam. Nampak tua. Zon lihat pun jadi sempit.

Entah apa-apa.

PS: Thanks awak, lari-lari tolong belikan eye drops kat 7E pagi tadi. Mata saya sangat pedih. :(

9 comments:

  1. babe, i pakai spek ok jer.. maleh nk pakai lens.. mata cepat nau kering...

    org kata pakai spek pon bleh nmpk comel... (^_^)v

    ReplyDelete
  2. zyra,

    adeh rimas la beb :(

    tapikan, muka mcm cempedak, lindung mcm mana pun tetap nampak cempedak kot :)

    ReplyDelete
  3. cik Sha, wat masa ni jgn pakai lense dulu until recover. Pakai je spec tu. Klu dh cumil, pakai apa pun cumil gak...

    Tunang cik Sha mesti ok punya

    ReplyDelete
  4. mr anonymous,

    okay lah. dia memang okay sebab dia sayang saya.

    ReplyDelete
  5. jangan buat giler. ada kawan aku dulu, siap kena operate sebab pakai contact lens. sebab dia bawak ke tido.. kedai jual spec mata kata kalau bawak tido memang cari nahas

    ReplyDelete
  6. Mr Anonymous,

    penah dengar kes tu. ada jugak kes bnwk tido, sampai kena urut 2 jam kuarkan lense.

    btw, siapa anda?

    ReplyDelete
  7. Awww.. Sweetnye encik S lari-lari tolong belikan eye drops.. :D

    ReplyDelete
  8. yariennisha,

    ya. dia sungguh sweet dalam serba serbi.

    ReplyDelete
  9. Salam Sya..Baru google pasal masalah mata sakit nie and terbaca blog u regarding that. Wanna ask, sakit u mcm mana ye? Sbb I pun dh mula sakit mata. Mata jd merah, I dh stop pakai. But yet still rase pedih coz dukung anak, terkena plak mata I nie kt jari die...huhuhu...takut nk jmpe doctor wlupun ramai yg dh advise.
    (CT_HAZRY)

    ReplyDelete