Sunday, August 29, 2010

Jalan-jalan di Jalan TAR.

Penat gila jalan-jalan kat sana. Balik terus terbongkang 3 jam. Mana taknya pukul 10 pagi dah terpacak kat KL. Awal tak awal jugak, aku tengok dah ada orang buka gerai dan orang yang nak membeli macam aku. Aku jarang ke sini untuk shopping. Aku jarang ke sini tanpa tujuan. Aku jarang ke sini untuk sesuatu.

Seingat aku ini baru 2 kali aku ke jalan TAR. Tu pun dah lama sangat about 10 years ago kalau tak silap. Aku bayangkan orang berlaga buntut kalau jalan-jalan kat situ. Dengan peluhnya. Dengan rasa nak marahnya sebab lapar haus. Dengan rambang matanya. Dengan berebut untuk dapatkan barang jual sebab murah dan cantik. Dengan suara dari pekerja bangla indon panggil-panggil masuk kedai. Rimas. Rasa macam holiday kat bangladesh, jakarta. Suasana tu you guys boleh feel kalau masuk lorongan kedai/butik belakang stall-stall ni.

Baru pukul 10 pagi.

Uihh diam tak diam habis juga few RM50 notes aku. Mulanya niat just nak beli telekung sebab aku rasa nak wakafkan 2 telekung aku yang pakai sekarang. Harga dalam RM 55. Cantik pun cantik. Sedap pakai. Sejuk. Kain jenis ape entah makcik tu bagitahu. Lupa. Aku beli tak mahal cukupla sekadar nak pakai seharian. Maybe lepas ni beli yang up sikit insyaAllah.

Boleh bargain. But, make sure kau beli.

Then, jalan-jalan cari baju raya. Seronok shopping. Baju raya dah ready 2 pasang. Tambah koleksi apa lagi.

Try tudung

6 comments:

  1. Wah!!! Bershopping sakan cik Sha raya ni..

    ReplyDelete
  2. oh... dh lame xjenguk jln TAR.... dl ader gak laa tukang teman.... (T_T)

    ReplyDelete
  3. zyra,

    nape sekarang tiada teman? cari lah yang baru ;)

    ReplyDelete
  4. babe, nk carik yg baru? nk lupakn yg lama nih pon tgh merangkak2 lg... tp insyaAllah.. dh redha kot skang nih... (^_^)

    ReplyDelete
  5. zyra,

    orang baik akan bertemu dgn orang baik.

    chill okay!

    ReplyDelete