Monday, August 16, 2010

Dewan, Jurunikah & Masjid.

Slow and steady cari barang kahwin ni. Jangan panic. Siapkan list. InsyaAllah.

Semalam aku ambil cuti. Dia pun. Plan nak pergi settlekan hal tempah dewan, booking masjid, cari jurunikah. Orang kata still too early nak buat itu semua tapi, for us yang tak suka buat kerja last minit, proceed juga with the plan. Actually, aku banyak belajar dari dia. Belajar cara menghormati pengurusan masa.

So, dewan dah booked. Isi form kat MBSA. Kalau ikutkan, sebenarnya belum confirm dapat lagi pasal kena tunggu official letter. Sewa RM3500 sekali meja makan & kerusi sebanyak 500 orang. After discussed dengan parents, semua agreed. Cuma aku takut dewan tu tak cukup untuk tampung jemputan dua belah pihak. Kami buat sekali jalan. Tak ada sebelah lelaki atau perempuan. Jimat mungkin. Lagipun rumah parents masing-masing dekat. Shah Alam dan Klang. Tunang pujuk aku katanya tak mungkin orang datang serentak at one time. OK aku terima. Apapun, aku nak ada back up plan dalam penyediaan catering. Mana tahu something bad happen. Orang balik tanpa makan. Malu lah.

Bab jurunikah tak settle lagi sebab officer masjid kata pihak perempuan kena cari jurunikah di mana dia bermastautin. Macam aku kat Klang. Then, kalau nak buat juga kat masjid SAAS kena tengok atas budi bicara jurunikah tu. Kalau okay, dia proceed with next procedures which is memang his part. Benda-benda lain boleh terus deal dengan JAIS such as urusan khemah, makan-makan after akad nikah and so on. Kalau tetap nak buat kat Masjid SAAS.

Semalam pun mama called aku, cakap pasal catering. Mama suggest tengok dulu package from her staff. Actually, aku tak kisah sangat pasal siapa-siapa punya janji SEDAP. Mestilah kita nak jamu orang. Itu mama uruskan dulu. Nanti aku follow up. Lepas ni aku nak cari wedding planner incharged on Pelamin. More to simple. Kalau ada sekali package buat semua, kan senang!

2 comments: