Wednesday, October 20, 2010

Ada juga sepupu aku kahwin 20102010

Happy jumpa families malam tadi di De Palma Inn Sek 19, Shah Alam. Boleh kira wedding of the year among us. Nice job. Oh ya for pengantin baru all the best diucapkan. Selamat melayari bahtera merdeka eh rumahtangga :)

Penuh protokol boleh aku klasifikasi. VVIP ada, VIP ada dan orang tak berapa nak important pun ada. Yang penting family ada even bukan semua dapat hadir. Kena cherish mereka okay. Jauh datang. Kedah, Kelantan dan Perak.

"Pengantin busy gila sampai penat dan lupa terus abadikan kenangan bersama family di hari bersejarah mereka. Pengantin hargai tapi tak tunjuk kot. Maybe kenangan with family boleh dicapture on next time. Mereka terlupa untuk list family fotografi dalam wishlist. Again lupa. Mungkin.."

Dah aku tak ada idea nak senaraikan possibilities yang ada. Nanti lagi jadi unreasonable. Tahu la aku.

Aku nak jadikan ini sebagai benchmark on my wedding day kelak. InsyaAllah. Takut juga aku pun sama dua kali lima. Sebab tengah dalam majlis besar, tension datang bertubi. Mana tahu kan? Pandai cover diri sendiri. Thats why somebody kena ingatkan aku kalau macam tu. Nak appoint siapa hah?

Semalam 20.10.2010 memang cipta sejarah untuk kami semua berkumpul :) Satu memoir yang tak dapat dilupakan. Kenapa? Glemer habis mereka ini with cara dan colour pakaian yang ditetapkan. All in black. No baju kurung, no baju melayu. Weird? Hah this is real. Semua followed pulak tu. Sporting :)

Aturcara wedding malam tadi.

Bermula pukul 8.10pm ketibaan para tamu. Bride & groom tiba tepat 8.45pm. Bagus! Tepati masa. Sanding sekejap dengan renjisan bunga rampai oleh parents and VVIP. Then, after 20mins, pengantin diarak ke meja makan diikuti acara silat oleh De Palma staffs. Dalam 9.30pm baru para guests boleh jamah meals. Punya la lapar masing². Dengar jelas ketak-ketuk bunyik sudu, garfu against pinggan kaca. Aku tergelak bahak. Semua orang noticed bunyi tu. :D

Lepas makan, kitorang ramai² naik atas stage untuk bergambar dengan pengantin eh mereka tiada! pelamin pun jadilah. Banyak aksi dirakam. Oh semua gambar dalam camera kazens & pakcik. Tak boleh sedut! (kata lain bagi bluetooth) Aku just bawak talifon tangan je. Hasil tak cantik sure punya kalau snap pun. Hai.. hantaran nak beli camera ke handphone? Ke 2,2? Ermmm.

Okay kira-kira 11.15pm, aku and my cousins chow. Family lain lama dah balik.


Nice pelamin, cake :)


mama, aunties, kazens & siblings :)


Cousins.




Relatives.







Sayang sekali semua gambar di atas without bride & groom yang mana merupakan family aku sendiri. Mereka busy sangat.

4 comments:

  1. heh. tak pernah makan kek kawen pun.

    ReplyDelete
  2. Oh wow. Banyaknya gambar saya. :D
    Hehe.
    Nak appoint anis supaya ingatkan along nak amik gambar dengan sape nanti, tak?
    :)
    Boleh buat list siap-siap.

    ReplyDelete
  3. anis, gud! "tolong ingatkan aku" ya :D

    ReplyDelete