Monday, October 11, 2010

Pameran Pengantin at KLCC.

Nak cerita about semalam aku dan tunang aku pergi pameran pengantin kat KLCC pada 10/10/2010. Teruja tengok booth-booth yang menawarkan promotion on Photoshoot, Bridal Card, Wedding Planner, Catering, Make-up, Busana Pengantin. Banyak sangat promo. Rambang mata.

Dalam banyak-banyak tu, aku dah pun buat choice untuk certain preparations. Nak kata cepat decide pun ada jugak kot. Tapi, kitorang pilih untuk tak survey banyak sangat takut pening at the end. Dan tak nak last minit baru nak pilih itu, ini. Jauhkan juga perasaan kalau awal buat pilihan, mana tahu nanti ada lagi lebih murah dan cantik. Aku pilih untuk ignored. Aku percaya kepada rezeki masing-masing. Dan seperti biasa aku pilih berdasarkan instinct. Semua ikut katahati. Padan dan kena. Mungkin kadang-kadang over budget.


Kat KLCC :)






Sebelum masuk, kena register dulu dan tangan pun kena stamp.




Macam-macam ada on stage ni. Time ni promo Mary Kay product.




Baru sampai time ni, duduk kejap, telaah event untuk hari ni sebab setiap hari ada events yang berbeza.



Booked for photographer majlis. Kautim bahagian ni :)



Tunang aku yang banyak sabar dengan karenah aku.




Heh album ni bakal dapat nanti. Eksaited gila okay. Aku suka tengok hasil kerja diorang.


Card kahwin dah booked. Gila awal kan. Biasa orang lain 3 bulan nak kahwin baru tergadah cari kad kawen. Kitorang pulak dah siap booked. Bukan tempah ya. Lazimnya, kalau pergi pameran pengantin, kita akan dioffer dengan harga yang sangat murah. Dan diskaun itu hanya valid dalam tempoh sepanjang exhibition dijalankan. Itu biasanya la. So, masa untuk membuat atau bagi sebarang decision jugak sangatlah suntuk. Tak sempat kau nak call family, sedara mara untuk dapatkan persetujuan. Sebab kalau mintak sana, sini setuju, end up mesti berbalik kat kita punya decision. Siapa yang nak kahwin sekarang? Heh.

Photographer pun dah booked. Aku ambil orang bukan melayu. Bukan tak survey booth lain. Hasil kerja orang melayu, semua aku survey. Tapi, instinct aku dah kata pilih mereka yang bukan melayu. Jangan anggap aku jenis orang melayu mudah lupa. Tak tahu nak terang macam mana. Sebab lepas aku belek hasil kerja diorang, terus aku terpikat. Nampak gelojoh kah? Tapi, hati kecil aku kata suka. Aku grab je. Cover event nikah & sanding serta studio photoshoot dengan potongan 50%. Berbaloikan?

Still banyak lagi benda aku nak buat lepas ni. Pelamin, catering, baju nikah & sanding, make up, PA system, kursus kahwin, pengapit, barang-barang hantaran dan lain-lain. Shut. Banyaknya!





2 comments:

  1. Kita wat satu2 k.... b dh plan dan susun step2 persediaan..

    ReplyDelete
  2. TMI,

    Okay b, if anything just let me know.

    ReplyDelete